Var fan har du varit? Jag, menar jag. nå?

Fördömd vare räkorna som kryper in i köket och biter rådjursfärsen som far tillagat med precision!

Och ja, delar av det där är en textrad. Från en låt.
Kan du säga vilken får du tamejfan ett kex. Jag garanterar. Jag postar ett om du tar det. men det är ingen barnlek, förmodligen har du aldrig hört den låten.

Skit i låten, du kommer aldrig vinna ett kex av mig.
Var har jag varit?

Hemma, mest. Men hemma är inte lika bergfast som det en gång varit. Jag har fanimej tydligen flyttat. En dag när jag kom hem från jobbet bodde andra människor i min lägenhet, så jag fick härja runt en stund tills jag hittade vart jag bodde nu för tiden. Örebro tydligen. På det hela taget kunde det vara sämre. Kunde vara Arjeplog.
Jupp, i went there! Kom då!

Vad har jag mer gjort? Köpt annan bil. Imorse. Snabba ryck. Om någon vill köpa skruttig passat så ring mig. Eller poolia.
Bott i Pennybridge ganska exakt ett år nu. Varit milt berusad större delen av tiden, jobbat och knegat. Inget spännande där.

MEN! förra helgen var det faktiskt rätt lajban. jag börjar från slutet: Och när jag klev in hemma hoppade jag in i duschen och gick och la mig.

Börjen? Hur menar du nu? Var du inte där? Du borde varit. Du vet att du borde varit.

Nåja. Från börjanbörjan var det en dag när jag, Kalle och Arvid satt hemma i flen en fredag och bestämde att vi ville grilla korv och dricka öl dagen efter. När dagen efter väl kom hade någon metereolog tydligen hört vår önskan och beställt ett restparti hällregn till fantastiskt underpris. Eftersom vi inte tror på metereologer eller intimhygien packade vi trotsigt in oss, öl och en eminent skiva bränd för ändamålet i bilen, skådade himlen och konstaterade att långt därborta ser det ut att vara finare väder. Och åkte helt sonika åt det hållet. Det var en bra plan. Efter att ha bemästrat sveriges minsta hamburgare anlände vi efter mycket om och men i Halmstad. Det var kul. ^^
Vi gick på krogen, söp ner oss och tänkte landa varsitt ragg att spendera natten hos. Eftersom vi var och fortfarande till viss del är välskapta pojkar i våra bästa år fick vi naturligtvis övernatta i bilen. Mitt i stan. I en taxizon. Men det brann bara ner en enda krog den kvällen, så på det hela taget var det lugnt.

Och förra helgen alltså. Jag drog en plingeliplong till Arvid och påstod att jag ville komma hem till flen, spela tvspel och bara snacka skit, som man gör. Det han inte visste var att jag skulle komma hysteriskt tidigt. Och att Kalle skulle följa med. Och att vi skulle sparka liv i det gamla konceptet frukostklubben och ha med oss en mosbricka. Helvete vad överraskad han blev ^^
Åh, just det. Sen när vi lurat ut honom ur lägenheten med ursäkten att vi skulle åka några mil bort och handla kläder fick han blunda och peka. På en karta. Och så drog vi igen.
Jag måste säga att han tog det som en champ. Men jag tror att han blev milt överraskad iallafall. Han pekade på Falun, och jag och Kalle spelade med en stund, men eftersom vi så väl vet att han inte har någon bestämmanderätt hamnade vi i Sundsvall. Det är faktiskt rätt långt dit. Men den här gången hittade vi ett vandrarhem iallafall. Klart bättre än bilen.
Och till råga på allt fick vi se en Tvärrandig sjusovare i sin naturliga miljö. Fantastiskt. Titta själva!

http://www.youtube.com/watch?v=zHqwYaFCCsU

Och nu i helgen ska vi ut ett gäng och vandra vilse i skogen. Det ser jag fram emot. I skogen kan ingen höra Tobbe skrika.

Bortsett från alla dom här sakerna så har jag skaffat en hobby i form av att göra ballongdjur. Och blivit kompis med en annan med samma intresse. Iallafall tills hon lär känna mig på riktigt. Man får vara glad för det lilla ^^

Vi har även blivit mycket bättre än er på alla sätt som räknas när vi sparkade igång projektet Små Ögonblick Av Dumhet, som går ut på dålig, hemmagjord fotobaserad humor. Det spektaklet finns att beskåda på

http://www.vadsatobbeegentligen.com/captions.html


Håll ögonen öppna där, för det finns nya bilder klara som inte lagts upp än i skrivande stund. Vår webmaster har tydligen någon slags liv. fatta det! Och om allting klaffar där kommer det snart börja dykas upp podcasts också. Om man nu använder begreppet snart lite luddigt. Men det är iallafall planen! Det lär bli ungefär lika seriöst som det jag skriver här, fast framsluddrat at undertecknad med ett par järn innanför västen. Ser ni fram emot det?
Det gör ni visst.

Sådärdå, fan vad länge sen det var jag skrev här. men inte nu då, nu är det nyss.

Och just det. En sista sak innan jag slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0