Coming soon

Här tänkte jag att jag skulle delge er det jag brukar kalla mitt livs kall, nämligen att provsmaka alla energidrycker jag kommer över.
Det faktum att jag förmodligen är en av dom totalt fjorton personer i hela kosmos som inte behöver varken socker eller koffein är jag villig att bortse ifrån för att styra er rätt i konsumptionsdjungeln.

Vad vill ni veta om dom? Smak, pris och uppiggningsgrad är ju tre givna, men mer då?

vi gör väl ett försök, så får vi se vad som händer



Red bull
Urtypen, originalet, the one, alla energidryckers moder.
Det var den här som vispade eld på den hype av energipackade drycker vi just nu lever i, och utan vilken den här bloggen vore helt onödig. Så tack, eller nåt.

Den leveveras i en liten burk med den världskända blåsilvriga färgen och redbull-loggan, inga konstigheter där.
Den har en färg som påminner om ljus öl, möjligen med lite rött i (jag är ju färgblind som en fladdermus, så inte fan vet la jag) som från och med NU kommer kallas för "Red Bull-färgad" för framtida recensioner.

Smak: Mycket klassisk Red Bull-smak, som gör sig bra med både jäger och vodka. På burken har jag alldeles för mig att det står att det är smak av guarana, och vem är jag att säga emot. Inte den godaste energidrycken, men inte den sämsta heller. Det passar bra med tre av fem i smak. Man liksom kan den vid det här laget.

Pris:
Energidryck är överlag dyrt. Det gör inget. En sånhär brukar kosta styva tjugan på vanliga mataffärer, förmodligen runt 15-17 på lågprisvaruhus och 25 på mackar. detta är fullt normalt, alltså 3/5

Effekt:
inga vingar, synd. jag tycker den tar rätt dåligt, även när man är helt slut och undernärd. en tvåa av fem

Slutkläm:
Det är som sagt originalet, men det håller på att bli omsprunget. Det finns både godare och effektivare energidrycker därute, och redbull verkar helt ointresserat av att utvecklas med t.ex fruktjuice eller andra smaker som så många andra. finns i sockerfritt, men vad gör inte det nuförtiden? Det blir ett varningens finger och ett "Skärpning!"
En klassiker som misslyckas med att imponera.


Tack för mig.







Lustig kattbild!!!!111ett


Kommentarer
Postat av: matilda

Kul att bloggen har vaknat till liv :)

2010-08-29 @ 12:49:27
URL: http://pimmelina.blogg.se/
Postat av: MaryCaroline

Sv: Ja, absolut :)



Jahaja, så du är tillbaka med dina kattbilder :)

2010-08-30 @ 19:10:48
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: MaryCaroline

Sv: Nej då, jag gillar dem :)



Jo, annars... Vad ska man säga? Det får duga. Har killen i hans hemland och jag är arbetslös. Själv då?

2010-08-31 @ 10:04:41
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: MaryCaroline

Jag har tid att lyssna :P Nämen om du inte har lust att berätta är det klart att du inte ska göra det. Hoppas på bättre tider för dig då :)

2010-08-31 @ 21:20:08
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0